Systematization of an experience of accompanying a group of teenagers, from popular education: “The hope of the Valentine "
Main Article Content
Abstract
“La Esperanza de la Valentin” was a group of adolescents of the Colonia Valentín Gómez Farias, in a popular area of southern Mexico City. An accompaniement experience was carried on in two stages: group and individual. In the present paper, a general account of the group stage is made, within the framework of popular education. It can be regarded as a systematization of the accompaniement experience by the author, who was also the group facilitator.
Article Details
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors have the right to ownership or copyright and they give to "Uaricha Psychology Magazine" the right to publish for the first time the article, as well as disclose and distribute it on the technological available media and through repositories.
Uaricha Psychology Magazine, is a quarterly publication, published by the Psychology College of the "Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo", Street Francisco Villa No. 450, Col. Dr. Miguel Silva, Morelia, Michoacán, P. C. 58110. Phone (+52) 443 312 9909, ext. 149, www.revistauaricha.umich.mx, uaricha.publicaciones@umich.mx. Responsible publisher: Roberto Oropeza Tena. Reserve of exclusive use rights No. 04-2013-070413365500-203, e-ISSN: 2007-7343, Granted by the National Institute Copyright. Responsible of the last update of this number, Computer center of the Psychology College, Ing. Erick Vidar Alva Rangel.
How to Cite
References
Aguilar-Kubli, E. (1993). Optimismo. México: Árbol Editorial.
Cameron, N. (2000). Desarrollo y Psicopatología de la personalidad. Un enfoque dinámico,México: Trillas.
Chopra, D. (2006). Cuerpos sin edad, mentes sin tiempo. México: Vergara.
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI. Madrid: Santillana/Ediciones UNESCO.
Dolto, F. (2004). La causa de los adolescentes. México: Paidós. Erikson, E. (1980). Infancia y sociedad. Buenos Aires: Paidós.
Esteva G. (2010, 13 de mayo). Los movimientos sociales y las nuevas pedagogías. Documento presentado en el Ciclo de Conferencias: El Pensamiento crítico y las Ciencias Socia-les, Instituto de Investigaciones Sociales, UNAM.
Ferrando J. (1991). Del dicho al hecho hay un gran trecho. Reflexiones sobre educación popu-lar. Uruguay: Observatorio del Sur.
Giddens, A., (1995). La constitución de la sociedad: bases para la teoría de la estructuración. Argentina: Amorrortu.
Jacobo-García, H. M. et al. (2005). El acompañamiento sistémico: lo que los educadores podemos hacer en contexto. En Jacobo-García (coord.). Cuadernos de Investigación: Educación de Migrantes, vol. 1 (pp. 9-12). México: SIMAC-CONACYT.